Over mij

Mijn foto
Hallo, hey leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ik ben Silvia en woon in Friesland (Nederland). Vroeger zat ik al naast moeders op de bank om mee te breien of haken. Het freubelen zat er altijd al in dus. Vooral als het 's avonds weer koud begint te worden begin ik weer freubelkriebels te krijgen. Dan brei ik iets maar die pennen vind ik maar onhandig. Ik haak liever of maak iets op een breiwiel (knifty knitter). Tegenwoordig haak ik weer. Patroon lezen kan ik niet maar ik probeer het te leren en van youtube leer ik ook heel veel. Hier laat ik mijn zelfgemaakte freubelstukjes zien. Liefs Silvia

dinsdag 27 augustus 2013

Waxinelichtjes

Ik hou van dit soort werkjes...! Is niet te moeilijk en duurt niet weken en het lijkt toch hartstikke leuk. Ga er zeker iemand zo'n setje cadeau doen met onderzetters erbij.



Patroon is van:  http://www.creatiesvancreathea.blogspot.nl
 
toer 1 - Maak een ketting van lossen waarvan het aantal deelbaar is door 4 en die strak om het potje past. Beter ietsje te strak dan los. Het haakwerk rekt wel wat mee en dan zit het mooier om het potje.

toer 2 - Sluit deze ketting met een halve vaste (zorg ervoor dat de ketting niet draait)

toer 3 - Haak 3 lossen (dit is het eerste stokje) dan op alle lossen van de ketting een stokje, sluit de toer met een halve vaste in de derde losse van het beginstokje.

toer 4 - Haak 3 lossen (dit is het eerste stokje), haak nog 3 stokjes in het eerste stokje, *sla 3 stokjes over en maak 4 stokjes in het volgende stokje* herhaal van * tot * rondom en sluit de toer met een halve vaste in de derde losse van het begin stokje.

toer 5 – Maak een halve vaste in het 2e stokje van toer 4 en tussen het 2e en 3e stokje in, 3 lossen (is eerste stokje), maak nog 3 stokjes in dezelfde ruimte, *4 stokjes tussen elke 2e en 3e stokje van de vorige toer* herhaal van * tot * rondom en sluit de toer met een halve vaste in de derde losse van het begin stokje.

Herhaal toer 5 tot het hoog genoeg is om het potje te bedekken.

Laatste toer – 3 lossen, 2 stokjes voor de eerste waaier van de vorige toer, *1 vaste tussen het 2e en 3e stokje van de volgende waaier, 5 stokjes tussen de volgende waaiers*, herhaal van * tot * rondom, maar in de laatste ruimte tussen de waaiers (daar waar de 3 lossen en 2 stokjes zijn) haak je nog 2 stokjes en dan de toer sluiten met een halve vaste in de derde losse van het begin stokje.

Draden afhechten, waxinelichtje in het potje en klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een bericht plaatsen