Over mij

Mijn foto
Hallo, hey leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ik ben Silvia en woon in Friesland (Nederland). Vroeger zat ik al naast moeders op de bank om mee te breien of haken. Het freubelen zat er altijd al in dus. Vooral als het 's avonds weer koud begint te worden begin ik weer freubelkriebels te krijgen. Dan brei ik iets maar die pennen vind ik maar onhandig. Ik haak liever of maak iets op een breiwiel (knifty knitter). Tegenwoordig haak ik weer. Patroon lezen kan ik niet maar ik probeer het te leren en van youtube leer ik ook heel veel. Hier laat ik mijn zelfgemaakte freubelstukjes zien. Liefs Silvia

zondag 31 mei 2015

Let's talk about cloth pads..!! oftewel wasbaar maandverband :-)

De tekst zegt het al.!  Wasbaar maandverband. 

Tot 2 weken geleden nog nooit gehoord van wasbaar maandverband. 

Toch filmpjes op youtube gekeken van waarom het beter voor je is en naar aanleiding hiervan zelf een paar gemaakt om te proberen. Want zeg nou zelf! Als dat gebleekte plastic spul contant te broeien (denk aan inlegkruisjes) is zeker niet fijn of gezond voor je.

Ook zal ik in filmjes dat als je PCOS (poli cysteus Ovarium Syndroom) hebt (zoals ik) het in Amerika al wordt aangeraden om juist wasbaar maandverband te gebruiken omdat het gewoonweg minder schadelijk is voor je. 

En eerlijk is eerlijk. Ik moet bekennen dat het veel luchtiger zit dan wegwerp maandverband. 

Voordelen: comfortabel, voordelig, gezonder en beter voor het milieu
Nadelen: het kan verslavend werken om ze te maken met allerlei leuke stofjes

Interessante youtube link is: 

https://www.youtube.com/user/preciousstarspads

Voor iemand die ze zelf wil maken heb ik een filmpje op youtube geplaatst. (niet de beste kwaliteit of uitleg maar hopelijk is het duidelijk door de foto's. 

https://www.youtube.com/watch?v=VG6qjGZPKyI

Nou dit zijn voorbeeld van welke ik voor mezelf gemaakt heb. ;-) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een bericht plaatsen